Blog

Premiera serwisu TravelMarketing.pl


W czerwcu postanowiliśmy spotkać się w Poznaniu. Początkowo długo rozważaliśmy wybór kolejnej knajpki, ale w końcu postanowiliśmy zaryzykować stawiając na design, niebanalne wnętrze i coworkingową atmosferę. Zaprosiliśmy wszystkich do kultowego chyba już miejsca w stolicy Wielkopolski – Concordia Design.

Eksperyment się powiódł, choć zabrakło niektórym uczestnikom naszego barcampowego klimatu. Co nie znaczy że Poznań się nie sprawdził – przeciwnie: dopisała branża, dopisali prelegenci, nawet pogoda zamówiona na 13 czerwca była taka, jaką sobie wymarzyliśmy.

Zaczęliśmy, tradycyjnie już, od warsztatów dla hotelarzy, przygotowanych przez HRS. Po krótkiej przerwie publikę porwał Mariusz Wesołowski, który jak rzadko który ekspert od e-commerce – potrafi w niezwykle barwny, acz rzeczowy sposób mówić o problemach i bolączkach branży turystycznej, sypiąc przykładami touroperatorów oraz odwiedzanych w ostatnich latach dziesiątkach jeśli nie setkach hoteli.

Po wystąpieniu Mariusza zrobiliśmy małe podsumowanie trzech lat TravelCampu, starając się przy tym pokazywać, na czym właściwie polega fenomen spotkań barcampowych. Było też dobry moment, by zaprezentować branży nową travelcampową inicjatywę – niezależny serwis ekspercki TravelMarketing.pl. Portal o tyle może okazać się interesujący dla branży, że prezentuje różne punkty widzenia, publikuje autorskie teksty i felietony praktyków i blogerów, stroniąc od codziennych komunikatów prasowych generowanych na potęgę przez liczne agencje PR. Warto chyba dodać, że to pierwszy responsywny serwis branżowy.

Po przerwie kawowej, podczas której raczyliśmy gości kawą, sokami, napojami i wypiekanymi na miejscu pysznymi ciasteczkami, ruszyliśmy z kolejną częścią TravelCampu. Szymon Bineki i Stefan Materzyński z warszawskiej agencji Clickray opowiadali o ciekawych aplikacjach pozwalających zwiększyć ruch z w serwisach społecznościowych. Marek Hrycak z RST mówił o marketingu mobilnym i niebanalnym produkcie bedbooking.pl, który może być świetnym rozwiązaniem dla właścicieli małych obiektów noclegowych. Na koniec Agnieszka Sapa z HRS omówiła trendy w dystrybucji online.

Po oficjalnej części spotkania przenieśliśmy się do SomePlace Else w sąsiadującym z Concordia Design hotelu Sheraton i przez kilka godzin rozprawialiśmy na temat branży.

A ponieważ nie zabrakło pytań, o kolejną edycję, na chwilę obecną możemy jedynie powiedzieć, że planujemy przenieść się we wrześniu gdzieś na południe. Czy to będzie Zakopane, Karpacz, Rzeszów, Wrocław czy Kraków – poinformujemy Was po 20 lipca. Zatem do zobaczenia niebawem – na kolejnym TravelCampie!