Blog

TravelCamp ma już 2 lata


Mijają właśnie 2 lata od startu pierwszego TravelCampu. W tym czasie zorganizowaliśmy 8 edycji, odwiedzając 5 miejscowości (w tym trzy miasta dwukrotnie). Dzięki temu odwiedziliśmy Gdańsk, Kraków, Warszawę, Poznań i Wrocław. W ciągu tych dwóch lat zaproszeni goście pokazali 46 prezentacji.

Kto uczestniczył w naszych spotkaniach?

Wśród ponad 500 uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm i projektów, jak Allegro, GoldenLine, Google, Money.pl, Wakacje.pl, Travelplanet.pl, Groupon, Booking.com, Sabre, Amadeus, TravelOne, Expedia i wielu innych. Odwiedzali nas organizatorzy innych barcampów (m.in. SEMcamp i Olcamp), przedstawiciele domów mediowych i agencji interaktywnych (MaxROY.com, Arbomedia/Facebook Now, Artefakt), blogerzy (Mariusz Gąsiewski, Bartek Rak czy Jakub Górnicki), a także hotelarze, restauratorzy, agenci turystyczni, travel managerowie oraz kadra naukowa czołowych polskich uczelni.

Każda edycja była nowym wyzwaniem, każde AfterParty inspiracją do sięgania po nowe rozwiązanie i nowe tematy. Dzięki temu rozszerzyliśmy zakres tematyczny TravelCampu o prezentacje nie związane bezpośrednio z e-turystyką, ale wpisane w pracę działów marketingu i sprzedaży. Sięgnęliśmy także po wiedzę blogerów i podróżników, co – jak pokazała ostatnia edycja w Gdańsku – zostało bardzo dobrze odebrane przez uczestników TC.

Przyjaciele TravelCamp

TravelCampy przyciągały uwagę nie tylko uczestników, ale także Przyjaciół i Sponsorów, bez których organizacja bezpłatnych spotkań nie byłaby możliwa. Inicjatywę wspierały takie firmy, jak KSI Media, Blue T Group, LLC, Polskie Książki Telefoniczne, Powszechne Towarzystwo Ubezpieczeń, TravelTECH, Grupa iTur, Trail.pl, Grupa eholiday.pl, Artweb-Media, Traveltainment.

Dwie Firmy związały się z nami na dłużej. Są to Travelport, która sponsoruje TravelCamp od samego początku, a także HRS.pl, która jest sponsorem strategicznym TravelCamp w 2012 roku. Wszystkim Firmom pięknie dziękuję za wsparcie i wszelką pomoc.

Wiele wysiłku w propagowanie idei TravelCamp włożyły media internetowe i turystyczne, a także blogerzy. Dwa lata to kawał czasu, ale także spore doświadczenie zebrane podczas bezpośredniego kontaktu z Wami. Myślę, że otwarta formuła spotkań i nieformalny charakter imprezy sprzyja propagowaniu praktycznej wiedzy i integracji obu środowisk – turystycznego i internetowego.

Jakie mamy plany na najbliższe miesiące?

Czekają nas jeszcze dwa spotkania w 2012 roku. Najprawdopodobniej TC odbędzie się w Poznaniu i Katowicach. Ostatnią tegoroczną edycję chcielibyśmy zorganizować z większym rozmachem, tak by zamknąć rok oraz stworzyć namiastkę małego jubileuszu. Wszak będzie to okrągła 10. edycja. Tyle tytułem małego podsumowania. Dzięki piękne za wszelkie wskazówki, uwagi, także te krytyczne, i już zbieramy siły do kolejnych projektów.