Blog

Warszawski TravelCamp pod znakiem Google i Groupona


W poniedziałkowe popołudnie 18 kwietnia w pięknej klimatyzowanej sali Olimp hotelu Mercure Warszawa Grand ponad 70 osób uczestniczyło w czwartej już edycji spotkania marketingu internetowego z turystyką TravelCamp.

Dominowały oczywiście firmy turystyczne z Warszawy, ale nie brakło też przedsiębiorców z Poznania, Chorzowa, Iławy, Dźwirzyna, Łodzi, Olsztyna, Lublina czy Radomia. Miłym zaskoczeniem okazała się silna reprezentacja z Krakowa 😉 . Cieszy też fakt, coraz więcej osób, które uczestniczyły w poprzednich edycjach przyjeżdża na kolejne spotkania.

TravelCamp wciąż ewoluuje i zmienia się. To efekt wielu rozmów i sugestii, jakie padały w ostatnim czasie, zwłaszcza podczas ostatniego After Party krakowskim hotelu Orient. Dlatego urozmaiciliśmy nieco tematykę spotkania, zmniejszyliśmy liczbę prezentacji, wydłużając jednocześnie czas na każde wystąpienie. Tak, by TravelCamp miał jeszcze bardziej warsztatowy charakter.

Cezary Glijer z Webmedia Group mógł więc przez godzinę raczyć nas najnowszymi badaniami dotyczącymi ruchu w wyszukiwarkach. Cezary mówił też o tym, jak wyglądają (lub mogą wyglądać) wyniki wyszukiwania w branży travel po przejęciu przez Google firmy ITA Software. Nie zabrakło też nowinek o mobile marketingu i kilku cennych wskazówek na temat spamu w TOP10 w kontekście black hat marketingu.

Tradycją świecką spotkań travelcampowych jest prezentacja start upów i nowych produktów. Tym razem Kuba Zwoliński opowiadał o uruchomieniu ciekawego projektu internetowego Trail.pl, którego celem jest zebranie informacji o wszystkich szlakach turystycznych jakie zostały wyznaczone w Polsce.

Maciej Szczepański z KSI Media zaprezentował autorskie rozszerzenie systemu MerlinX MDS, dzięki któremu rezerwacje mogą odbywać się w pełni automatycznie w systemach rezerwacyjnych touroperatorów. Natomiast Krzysztof Gostkowski z Travelportu podzielił się swoimi doświadczeniami na temat konsultingu w branży travel.

Po dziesięciu dniach od uruchomienia przez Groupon nowej strony Groupon Travel, a Tomasz Nowiński pokazał, na czym polega potencjał zakupów grupowych w branży turystycznej. Zestawiając Groupon z serwisem Booking.com przekonywał, czy zakupy grupowe to metoda na sprzedaż czy marketing.

Poza sporą dawką wiedzy były obiecane na naszym facebookowym profilu niespodzianki, upominki, vouchery i kupony rabatowe, które coraz częściej fundują sponsorzy, partnerzy i przyjaciele TravelCamp. A na zakończenie podczas After Party przy piwku i pysznej kawce do późnych godzin wieczornych debatowaliśmy nad kondycją branży travel oraz kontynuacją naszych travelcampowych spotkań w innych miastach.

Przy okazji, chcielibyśmy podziękować firmom: Travelport, TravelTECH, KSI Media, Blue T Group, LLC i Trail za wsparcie i pomoc w organizacji kolejnej edycji spotkania.

Mamy nadzieję, że jeszcze przed wakacjami uda nam się spotkać ponownie. Gdzie? To już zależy od Was. Czekamy na propozycje, sugestie, podpowiedzi, gdzie możemy się spotkać i jakie tematy byłyby dla Was interesujące. Do zobaczenia zatem na kolejnym TravelCampie!