Blog

Kryzysy, GDS-y i konwersja, czyli 22# TravelCamp w pigułce


Aż pięć miesięcy minęło od ostatniej edycji TravelCamp która odbyła się w Sopocie. Już poprzedni event wyróżniał się nietuzinkową lokalizacją, ciekawymi prezentacjami oraz fantastyczną atmosferą. Nie mogło być inaczej i tym razem. Uczestnicy 22. TravelCampu mogli więc liczyć na sporo atrakcji, które sprzyjały integracji środowiska turystycznego. Ale od początku.

TravelCamp został zorganizowany 20 września w… sali kinowej warszawskiej restauracji Winosfera. Osoby, które przyszły na nasz event nie ukrywały, że są mile oczarowani tym miejscem. Nie spodziewali się też, że lokal kryje w sobie tyle pomieszczeń, w tym salę z dużym ekranem i wyjątkowo wygodnymi siedzeniami. Także część restauracyjna, gdzie zorganizowaliśmy Afterparty, miała swój wyjątkowy klimat. Lampka wina i dobre towarzystwo były świetnym dopełnieniem miłego wieczoru.

monika-czaplicka

Monika Czaplicka podczas 22# TravelCamp (fot. @ Ewelina Suchecka)

Ale i część merytoryczna zasługuje na uwagę. Nie zabrakło gości specjalnych. Tym razem nasze zaproszenie przyjęła Monika Czaplicka, która prowadzi agencję Wobuzz, fanpage Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy i bloga czaplicka.eu. Jest także autorką książki “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media”. I właśnie o kryzysach w branży travel i w sektorze horeca Monika mówiła najwięcej, wnosząc sporo pozytywnej energii i humoru.

travelwawa

22# TravelCamp (fot. @ Ewelina Suchecka)

Na TravelCampie po raz drugi występował Piotr Wojciechowski,założyciel i CEO firmy Fuzers. Piotr jest też inicjatorem i organizatorem jednego z największych TEDxów w Polsce – TEDxLublin, a także europejskim ambasadorem programu TEDx. Na TravelCampie nasz gość opowiadał o tym, jak patrzeć na biznes turystyczny oczami klienta. Było to studium przypadku serwisu nocowanie.pl.

Paweł Fornalski, CEO IAI SA, nazwany niegdyś „ojcem chrzestnym polskiego e-commerce”, opowiadał, jak małe obiekty noclegowe mogę wykorzystać nowoczesne narzędzia do wsparcia sprzedaży online. Hotelarze z uwagą słuchali wystąpienia Mateusza Zielińskiego z Profitroom, który mówił, jak optymalizować czynnik konwersji i zwiększać sprzedaż na swojej stronie internetowej. Na temat optymalizacji działań reklamowych w turystyce sporo uwagi poświęcił Grzegorz Samborski z Veinteractive Poland.

tc warszawa

22# TravelCamp (fot. @ Ewelina Suchecka)

Energetyczne wystąpienie miał także Krzysztof Głąbiński, mówiąc o wykorzystaniu GDS-ów w hotelarstwie.  Z Krzysztofem przymierzamy się zresztą do realizacji nowego eventu, którego zapowiedź została pozytywnie przyjęta przez uczestników TC. Mam nadzieję, że już niebawem zdradzimy Wam więcej szczegółów.

Warszawskich hotelarzy i stołeczne firmy turystyczne trudno jest wyciągnąć w środku dnia na otwarte spotkanie networkingowe. Tym bardziej się cieszę, że udało się zachęcić do udziału w TravelCampie aż 60 osób wyraźnie zainteresowanych nowinkami technologicznymi, ciekawymi studiami przypadków i możliwością integrowania się z branżą. Warto tu chyba dodać, że zadbaliśmy tradycyjnie o pogodę, świetny klimat, travelcampowe gadżety oraz pyszne przekąski. Mam nadzieję, że zdecydowana większość osób wróci tu za rok!

przekaski

22# TravelCamp (fot. @ Ewelina Suchecka)

Bardzo dziękuję Partnerom i Sponsorom wydarzenia za pomoc i wsparcie w organizacji tej edycji, a uczestnikom za ciepłe słowa i aktywny udział.